Så fungerar Föreningsbutiken

Föreningsbutiken är en beställningsportal knuten till Martin & Servera Restaurangbutiker. Med Föreningsbutiken riktar vi oss till dig som har hand om inköp till olika föreningsaktiviteter. Det kan till exempel vara fika till föreningscaféet, lunch och dryck till fotbollsturnéringen eller godis till hockeykiosken.

Vårt utvalda sortiment passar inte bara till föreningar, utan även för andra typer av event. Alla föreningar och företag kan handla genom Föreningsbutiken. Du gör enkelt din beställning online och hämtar sedan dina färdigpackade varor i någon av våra butiker i Bromma, Årsta eller Göteborg. Från och med maj 2017 har vi också möjlighet att leverera.

Informationsfolder

Ladda gärna ner vår informationsfolder och ta med dig till din förening.

Våra priser

Priserna som visas är exklusive moms

Vi riktar oss till registrerade företag och föreningar och därför är alla priser i Föreningsbutiken angivna exklusive moms. I webb-kassan kan du se totalbeloppet för din beställning i SEK exklusive moms och inklusive moms.

  • Ätbart har 12 % moms
  • Engångsartiklar och liknande har 25 % moms

Plockavgift på varje order

Vi tar ut en plockavgift per order på 99 kr.

Många varor säljs per kilo

Observera att vi visar ordinariepriser i Föreningsbutiken. Vissa av varorna, exempelvis korv, säljs per kilo. Vikten varierar från paket till paket vilket innebär att vi inte kan ge dig ett exakt pris vid beställning, se därför dessa som cirkapriser.

Kampanjpriser

Även om varorna ligger med ordinariepris i Föreningsbutiken kan det vara så att de är till kampanj hos Martin & Servera Restaurangbutiker den dagen du hämtar ut och betalar din beställning. Självklart får du då betala det lägre kampanjpriset. Här kan du se aktuella kampanjpriser.

Vanliga frågor och svar

Vilket sortiment finns i Föreningsbutiken?

Vi erbjuder ett utvalt sortiment med bland annat korv, hamburgare, caféprodukter, enklare drycker och godis i storpack.

Vem kan handla i Föreningsbutiken?

Alla registrerade företag och föreningar. Du behöver ett kundkort hos Martin & Servera Restaurangbutiker för att kunna handla. Du kan ansöka om detta i samband med din första beställning.

Hur gör jag om jag är ny kund?

Om du saknar kundkort kan du gå in och ansöka om detta på Martin & Servera Restaurangbutikers hemsida eller direkt i någon av våra butiker. Du kan göra en kundansökan i samband med din första beställning.

Hur långt före avhämtning måste jag lägga min beställning?

För att säkerställa att du får alla dina varor, är det bra om vi får din order i god tid. Vår målsättning är att du ska kunna hämta din order inom 24 timmar från det att du fått vår orderbekräftelse.

Vad händer när jag har gjort en beställning?

När du gjort din beställning får du en bekräftelse på att vi tagit emot den. Vi kontrollerar sedan att alla dina varor finns i lager hos den butik du valt till önskat avhämtningsdatum. Om vi har några kompletterande frågor angående din beställning kontaktar vi dig. Därefter bekräftar vi din beställning så att du vet att du kan hämta upp den i butiken.

När kan jag hämta mina varor?

Vi plockar ihop din order så att den är redo för avhämtning det datum och den tid du kommit överens om tillsammans med vår säljare vid orderbekräftelsen. Vi har öppet för avhämtning under Martin & Servera Restaurangbutikers ordinarie öppettider.

Kan jag få min beställning levererad?

Sedan maj 2017 finns det en ny knapp på beställningssidan i Föreningsbutiken. Kryssa i "Jag är intresserad av att få varorna levererade" så kontaktar vi dig för att diskutera olika leveransalternativ. Du får också reda på vad leveransen kommer att kosta, så att du kan ta ställning till detta.

Du måste alltid välja ett upphämtningsställe, trots att du är intresserad av att få varorna levererade. Den butik du väljer kommer att hantera och plocka din order. Någon från vald butik kommer att kontakta dig.

Hur betalar jag?

Du betalar i kassan i den butik där du valt avhämtning. Betalningen sker samband med att du hämtar dina varor. Vi tar kontanter och alla kort* utom Diners.

*Nyhet! Från och med augusti 2016 kan du handla med American Express i våra butiker.

Jag har frågor om min beställning, vem ska jag kontakta?

Kontakta den Martin & Servera Restaurangbutik där du valt att hämta dina varor. Du kan även vända dig direkt till din närmaste butik vid övriga frågor om Föreningsbutiken. Här hittar du kontaktuppgifter till våra butiker.

Kan jag göra ett återköp?

Med undantag för bröd, kylda och frysta varor har du möjlighet att returnera i obruten förpackning till butiken där du hämtade din beställning och få full ersättning. Sju dagars öppet köp gäller.