Vad kan Vera hjälpa dig med
- Lägga till artiklar till dina Favoriter i e-handeln inför beställning. Artiklar, t.ex kyckling eller tomater, som läggs till blir synliga för verksamhetens beställare, som sedan kan söka fram rätt artikelnummer för beställning och lägga i kundvagn.
- Ångra den senast tillagda artikeln i listan
Hur använder man Vera
För att starta:Säg “Hej Google…”
Sedan “Prata med Martin & Servera…”
För att lägga till en artikel till listan:
Säg t.ex. “Skriv upp 5 kg tomater…”
eller "Lägg till 3 förpackningar med vegetarisk pytt"
För att ångra den senast tillagda artikeln:
Säg “Ångra”
För att få hjälp:
Säg "Hjälp"
För att avsluta:
Säg t.ex. “Hej då…”
Då Veras funktionalitet är ny tar vi tacksamt emot feedback och förbättringssynpunkter för att kunna utveckla lösningen efter era behov. Maila gärna er feedback eller övriga frågor och funderingar till vera@martinservera.se
För dig som är beställningsansvarig
De artiklar som läggs till med hjälp av Vera hittar du bland dina Favoriter. Dina Favoriter når du genom att klicka på hjärtikonen.Om artikeln inte får en direktträff, så kommer den att läggas till som en textrad i listan. För att ersätta textraden med rätt artikelnummer inför beställning trycker du på Sök. art intill artikeln, varpå en ruta dyker upp och du kan söka fram önskad artikel. När du har hittat artikeln du vill beställa är det bara att välja antal och klicka på köp, så läggs den till i kundvagnen.
Notera
För varje tillagd artikel kommer det även att läggas till en textrad som motsvarar vad användaren faktiskt sa vid tillfället. Vera försöker alltid matcha sökfrasen mot en artikel, men ibland blir det fel. Dubbelkolla alltid textfrasen för att se vad som sades vid tillfället.Vera kan endast uppfatta fyra olika röster. Låt därför de personer som arbetar mest med att lägga till artiklar till listan att turas om att använda (träna upp) Vera i början.