Din order- & leveranskalender

Elektronisk handel

EDI (Electronic Data Interchange) är ett sätt att låta två affärssystem utbyta standardiserade meddelanden mer eller mindre automatiskt. Istället för att ringa och faxa för att sedan manuellt registrera och uppdatera systemen, kan det ske elektroniskt, direkt och automatiserat. Det spar tid och pengar och skapar nya affärsmöjligheter.

Bra för alla

Det handlar inte bara om att informationen kommer fram snabbt och automatiskt. En av de stora fördelarna är att automatiken nästan helt eliminerar fel. Det leder till säkrare leveranser och bättre service till marknaden, för att bara nämna några exempel. Fördelarna med EDI är många.

Fördelar för dig som leverantör

Ordern kommer rakt in i systemet. Den digitala hanteringen av informationsflödet minskar dessutom risken för fel och dubbelarbete. Eftersom ordern finns i systemet är det enkelt att generera tillbaka ett ordersvar. Det blir också lätt att rapportera avvikelser. Med snabba avvikelserapporter kan vi hålla slutkunden uppdaterad med korrekt leverans- och orderinformation. Ingen pappersfaktura behövs. Det spar tid, portokostnader och arbete. Och det blir inga fel på fakturan. Med EDI jobbar vi på ett mer effektivt sätt mot slutkunden. En god kundservice bidrar till nöjda kunder.

Kontaktinformation

Om du som leverantör är intresserad av att veta mer om EDI, kontakta peter.fredholm@martinservera.se.

Läs mer

Vänta kvar, din sida laddas.

Loader