Produktlarm: GENNARO AURICCHIO SPA, COLOMBO, återkallar artikeln Gorgonzola Piccante 1,5,kg (artikelnummer 108976). Återkallas på grund av mikrobiologisk risk. Detta är en försiktighetsåtgärd då listeria påträffats av leverantören.
Produktlarm: Kronägg AB, Kronägg Frigående, återkallar 5 st artiklar Ägg från frigående höns (artikelnummer 104875, 428235, 435602, 448613, 101002). Återkallas av producent på grund av upptäckt salmonella i stallmiljön. Inga ägg har bekräftats med smitta.Läs merLäs mindre
Enligt svensk lagstiftning kan vi inte sälja alkoholhaltiga drycker till personer som ännu inte fyllt 20 år. För att du ska kunna ta del av vårt utbud så måste du verifiera din ålder.
Den älskade mexikanska lagern Corona, som för tankarna till stränder och avkoppling, är mer än bara en svalkande öl. Varumärket arbetar aktivt för att skydda världens hav, vattendrag och stränder från plastföroreningar. Läs mer om ölen och deras hållbarhetsarbete för en minskad plastanvändning här.
"Varumärket Corona föddes i princip på stranden. Därför vill vi skydda den."
Coronas strategi för en minskad plastanvändning
Corona investerar kontinuerligt i lösningar för att tackla en av världens mest akuta miljöutmaningar: plastföroreningar i hav och sötvatten. Enligt Förenta nationerna (FN) nådde plastutsläppen i världshaven 17 miljoner ton under 2021, en siffra som förväntas fördubblas eller till och med tredubblas fram till 2040.
Coronas övergripande strategi för att minska plastanvändningen bidrar till FN:s globala mål 14: Hav & marina resurser, som har fokus på att bevara och nyttja haven och de marina resurserna på ett hållbart sätt, för en hållbar utveckling.
Deras hållbarhetsarbete börjar inifrån, genom att minska sin egen plastanvändning. De implementerar till exempel förändringar inom produktdesign, så som att:
Skapa dryckesbackar av plastavfall som samlats in från havet och kustområden och sedan återvunnits.
Stötta utvecklingen av det helt biologiskt nedbrytbara och lösliga plastalternativet från Solutum, vinnaren av Coronas 100+ Accelerator Plastic Free Challenge.
Netto-Noll plastavtryck
Under 2021 blev Corona det första globala dryckesvarumärket med ett netto-noll plastavtryck, vilket innebär att de återvann mer plast från miljön än vad de använde. Corona samarbetar också med bland annat icke-statliga organisationer för att hjälpa till att skydda världens hav, vattendrag och stränder från plastföroreningar.
"Vi har en lång historia av samarbete med icke-statliga organisationer för att skapa en bestående positiv effekt och göra vår del för att skydda paradisstränder runt om i världen."
– Som ett varumärke starkt förknippat med naturen, i princip fött på stranden, är Corona en stolt förespråkare för havet, fortsätter Clarissa Pantoja.
Om du vill veta mer om Coronas hållbarhetsinitiativ, besök gärna deras hemsida.
Nu även på burk
En Corona är inte komplett utan en limeklyfta; den är en del av upplevelsen. Limen förstärker naturligt ölets karaktär och smaker, samt ger drycken dess uppfriskande känsla.
Corona uppmanar dig att servera drycken ansvarsfullt i sommar.
Tiden för sista beställning har passerats. Artiklarna i din kundvagn kommer automatiskt att flyttas till närmsta tillgängliga leveransdatum. Om du väljer att avbryta kommer kundvagnen att tömmas.