Din order- & leveranskalender
= vald leveransdag
= tillgänglig leveransdag
= beställning lagd
Välj datum för inventering/prisberäkning

background

Elektronisk handel via EDI

EDI (Electronic Data Interchange) är ett sätt att elektroniskt utbyta standardiserade meddelanden mellan respektive affärssystem med eller utan hjälp av en systemleverantör. Istället för att ringa eller maila och sedan manuellt registrera och uppdatera systemen, görs detta per automatik. Detta spar både tid och pengar samt skapar nya affärsmöjligheter.

Fördelar för dig som leverantör

Ordern går per automatik in i ert system. Den elektroniska hanteringen av informationsflödet minskar risken för fel och dubbelarbete. När order kommit in genererar mottagande system en orderkvittens (orderbekräftelse) som innebär att ni som leverantör mottagit ordern. Merparten av systemen kan också skicka en orderavvikelse (ordererkännande) om en vara är slut vid ordertillfället och på så sätt direkt uppdatera våra varuförsörjare om detta.
Att skicka fakturor via EDI innebär att man spar porto och hanteringskostnader, man får också en direkt kvittens på att fakturan kommit fram.

Kontaktinformation

Om du som leverantör är intresserad av att veta mer om EDI, kontakta edisupport@martinservera.se
Läs mer

Vänta kvar, din sida laddas.

Loader