Din order- & leveranskalender
= vald leveransdag
= tillgänglig leveransdag
= beställning lagd
Välj datum för inventering/prisberäkning

background

Elektronisk handel via EDI

EDI (Electronic Data Interchange) är ett sätt att elektroniskt utbyta standardiserade meddelanden mellan respektive affärssystem med eller utan hjälp av en systemleverantör. Istället för att ringa eller maila och sedan manuellt registrera och uppdatera systemen, görs detta per automatik. Detta spar både tid och pengar samt skapar nya affärsmöjligheter.

Fördelar för dig som leverantör

Ordern går per automatik in i ert system. Den elektroniska hanteringen av informationsflödet minskar risken för fel och dubbelarbete. När order kommit in genererar mottagande system en orderkvittens (orderbekräftelse) som innebär att ni som leverantör mottagit ordern. Merparten av systemen kan också skicka en orderavvikelse (ordererkännande) om en vara är slut vid ordertillfället och på så sätt direkt uppdatera våra varuförsörjare om detta.
Att skicka fakturor via EDI innebär att man spar porto och hanteringskostnader, man får också en direkt kvittens på att fakturan kommit fram.

Kontaktinformation

Om du som leverantör är intresserad av att veta mer om EDI, kontakta edisupport@martinservera.se

Läs också

För leverantör

Kampanjprogram hos Martin & Servera

Vår målsättning är att skapa en attraktiv kampanjplan bestående av både tryckt och digitalt media som stärker vårt totala erbjudande på marknaden och effektivt stödjer försäljningen. På följande sidor hittar du annonsinformation inklusive teknisk specifikation, materialdagar och olika teman.
För leverantör

Rutiner för prisändringar

Martin & Servera tar emot prisaviseringar genom leverantörsportalen.

Läs mer Läs mindre

Vänta kvar, din sida laddas.