Vi hanterar dina personuppgifter enligt allmänna dataskyddsförordningen.
Vi använder även cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda sajten accepterar du detta
Läs mer
I dagarna inleds ett experiment tillsammans med ett 20-tal kunder till Martin & Servera Restauranghandel. Syftet är att ta reda på hur digital leveransavisering ska fungera för att det ska ge största möjliga nytta för kunderna.
I ett första steg handlar det om att testa funktionalitet och olika kommunikationsalternativ för att i samarbete komma fram till den lösning som är bäst för kunderna.
"För oss är kundupplevelsen central. Vårt mål är att bygga riktigt bra digitala tjänster som hjälper kunderna i vardagen", berättar Irene Waldemarson, vd Martin & Servera Restauranghandel.
Olika tekniska lösningar, servicealternativ och olika former av kommunikation kommer att testas med kunderna under experimentet. På det sättet skapas en digital tjänst som möter vardagens utmaningar i restaurangköken.
"Kunderna vet bäst vad som fungerar för köken. Därför är det naturligt att involvera dem tidigt", säger Håkan Ekmyr, transportchef och projektdeltagare.
Testerna omfattar till att börja med ett tjugotal kunder i Stockholmsregionen på utvalda leveransturer.
Läs mer om leveranser
Hållbarhet
Hållbara leveranser
Att transportera varor tillhör vår kärnverksamhet. Varje dag, året runt, tar vi ansvar för att kunderna får just de varor de behöver till sina verksamheter. Att vi då arbetar för att minska vår miljöpåverkan, bland annat genom minskning av bränsleförbrukning och utsläpp från våra egna transporter, är en självklarhet.