Din order- & leveranskalender
= vald leveransdag
= tillgänglig leveransdag
= beställning lagd
Välj datum för inventering/prisberäkning

background

Våra kunder har räddat 65 ton mat på tre månader

Vi arbetar tillsammans med våra kunder på restaurangmarknaden för att minska matsvinnet. I början av sommaren lanserades nya digitala lösningar för att minska matsvinnet – både via egna e-handeln och via appen Karma. Det här nya sättet att rädda matvaror från att bli svinn har visat sig framgångsrikt. Hela 65 ton matvaror har räddats från att bli svinn under perioden juni-augusti 2019.
Kunderna kan enkelt, via en ny utförsäljningsfunktion i e-handeln, köpa varor med kort datum till förmånliga priser. Samma varor och priser kan också beställas via Karma-appen. Vi får sälja varor som annars skulle blivit matsvinn och kunderna får köpa billigare produkter. Det är positivt för alla parter och för miljön.

"Vi arbetar med hållbarhetsfrågor i tätt samarbete med våra kunder. De här digitala lösningarna är verkligen win-win", säger Kristina Ossmark, marknadsdirektör på Martin & Servera.

De varor som räddats via Karma eller e-handeln körs ut till kunderna med deras ordinarie leverans.

"Det var viktigt att vi inte skulle öka antalet transporter på våra vägar för att kunna minska svinnet", berättar Kristina.

Innovation i tätt samarbete med kunderna är en viktig del av Martin & Serveras resa mot en mer digital och hållbar framtid.

"När resultatet blir att vi kan minska matsvinnet med 65 ton på bara tre månader – då har vi lyckats", avslutar Kristina.
Publicerad2019-09-24
Om oss

Karma

Vi på Martin & Servera samarbetar med Karma-appen där du som driver restaurang eller café kan minska ditt matsvinn till nära noll – varje dag. Karma och Martin & Servera har samarbetat ända sedan starten.

Läs mer Läs mindre

Vänta kvar, din sida laddas.