Din order- & leveranskalender
Välj datum för inventering/prisberäkning

Karma

Inspiration

Digitala verktyg för en smartare restaurangbransch

Digitaliseringen ökar – många har tillgång till internet och fler och fler använder det dagligen. Naturligtvis tar digitaliseringen också mer plats i restaurangvärlden. Här berättar vi om några smarta digitala verktyg som underlättar för dig som driver restaurangverksamhet och samtidigt förbättrar upplevelsen för dina gäster.
Vi på Martin & Servera samarbetar med Karma, en app där du som driver restaurang eller café kan minska ditt matsvinn till nära noll – varje dag. Dessutom bidrar tjänsten till ökade intäkter, nya kunder och marknadsföring, helt gratis

Över 150 restauranger i Stockholm är anslutna till Karma. Appens användare kan se vart det finns mat att rädda och sedan köpa maten som take-away till ett lägre pris.

"Just hållbarhetsfrågorna är något vi brinner för på Martin & Servera. Därför är det extra kul att kunna erbjuda restaurangerna hjälp även på det området. Det här är hållbarhet i praktiken!" säger Kristina Ossmark, marknadsdirektör på Martin & Servera.

Anslut din restaurang och ladda ner appen

Så tycker kunderna om Karma

Sabis Restauranger

"Under första veckan med Karma lade vi upp cirka 20 erbjudanden från Slagteriaktiebolaget på Östermalm och Solna Gates, både från a la carte- och lunchmenyn. Allt blev sålt, så vi har räddat mat som vi annars hade slängt. Det finns inga ursäkter att inte vara med, det går helt i linje med Sabis miljötänk. Appen är otroligt enkel och användarvänlig, så det är inget merjobb för personalen."
David Viklund, driftschef

Carotte

"Karma är ett fantastiskt initiativ! Vi har räddat mat som vi annars hade behövt slänga och dessutom har vi fått nya kunder som aldrig varit hos oss förut."
Christian Mertzig VD

Waynes Coffee

"Minimal miljöpåverkan och hållbarhet är en av hörnstenarna i Wayne's Coffees verksamhet. När Karma kom till oss och förklarade hur vi kan vara den första cafékedja som hjälper till att aktivt minska matsvinnet på ett sätt som alla tjänar på, var det ett enkelt beslut att ansluta oss till tjänsten."
Daniel Nordström, produktutvecklingschef

Dunkin Donuts

"Som en del av ett stort internationellt företag av den här storleken har vi ett stort ansvar. På lokal nivå vill vi självklart göra det vi kan och när man arbetar med produkter med kort hållbarhet är det en extra stor utmaning. Vi arbetar aktivt med effektivisering av vårt menyutbud bland annat. Ett samarbete med Karma hjälper oss att minimera matsvinnet på daglig basis och samtidigt faktiskt se till att så mycket som möjligt hamnar där det ska i slutändan vilket är i magen och inte i matåtervinningen."
Jimi Mets, VD & Delägare

Läs mer

Vänta kvar, din sida laddas.

Loader