Din order- & leveranskalender
= vald leveransdag
= tillgänglig leveransdag
= beställning lagd
Välj datum för inventering/prisberäkning

background

Nytt samarbete med LEEROY för att digitalisera restaurangbranschen

Vi förstärker vår roll som samarbetspartner till restaurangbranschen genom ett nytt strategiskt samarbete med LEEROY. Målet är att ge kunderna digitala verktyg som kan optimera verksamheten i restaurangköket och skapa förutsättningar för ökad försäljning till restauranggästerna genom bland annat lojalitetsprogram.
Restaurangbranschen är den minst digitala branschen efter byggbranschen.

”Det vill vi ändra på, bland annat genom det nya samarbetet med LEEROY. Vi vill att kunderna ska dra nytta av digitaliseringens möjligheter”, säger Emilia Liljeström, Chef digitalisering och innovation, Martin & Servera Restauranghandel.

Det nya samarbetet handlar om att utveckla digitala verktyg som gör arbetet i en restaurang mer effektivt, analysverktyg som skapar bättre förståelse för den egna affären och redskap för att öka restauranggästernas lojalitet.

Sedan i våras finns Martin & Servera X, en innovationshubb med syfte att utveckla digitala tjänster och lösningar som ger verklig nytta för våra kunder. Det som skapar framgång och lönsamhet för kundernas är också positivt för oss.

”Vi vill dra nytta av vår storlek, vårt breda nätverk och den stora datamängd vi hanterar i våra system och samtidigt ta oss an utvecklingsfrågor snabbt och framtidsfokuserat”, berättar Irene Waldemarson, vd Martin & Servera Restauranghandel.

Under våren har Martin & Servera X undersökt det digitala ekosystemet i restaurangköket för att förstå kundens utmaningar och möjligheter. Det var också starten på det samarbete som nu inletts med LEEROY.

”Vi riktar oss till att börja med till restaurangkedjor och större kunder eftersom vi tror att de kan dra mest nytta av de här verktygen och därför snabbast kan utvärdera effekterna. Det gör att vi kan utveckla och förbättra verktygen innan lansering till alla kundsegment”, berättar Emilia.

Samarbetet med LEEROYär ett viktigt första steg i vår utvecklingsresa för att med digitala lösningar förenkla vardagen och förbättra affären för restaurangkunderna.

De restauranger som vill delta i innovationsprojekt, och på så sätt bidra till branschens utveckling, är välkomna att anmäla sitt intresse via e-post till Emilia Liljeström, emilia.liljestrom@martinservera.se.
LEEROY är teknikföretaget som underlättar i restaurangföretagares vardag med hjälp av nya digitala lösningar. De har utvecklat en mobil kassa som innebär att restauranger i stället för att använda en klassisk, fysisk kassaapparat kan ladda ned en digital lösning för mobil eller surfplatta. Till detta kopplas digitala tjänster som kan ge kunden bra underlag för dagliga och strategiska verksamhetsbeslut. Även redovisning och rapportering kan till stora delar automatiseras för att spara kostnader för restaurangerna.

Läs mer

Nyhet

Martin & Servera digitaliserar leveransavisering

I dagarna inleds ett experiment tillsammans med ett 20-tal kunder till Martin & Servera Restauranghandel. Syftet är att ta reda på hur digital leveransavisering ska fungera för att det ska ge största möjliga nytta för kunderna.
Nyhet

Rädda färskvaror från Martin & Servera

Arbetet mot minskat matsvinn i livsmedelskedjan fortsätter och nu kan du som kund till oss på Martin & Servera rädda färskvaror med kort datum från alla våra lager via Karma-appen.
Nyhet

Restauranglabbet och Martin & Servera experimenterar om hållbarhet i framtidens restaurang

Sedan några månader finns Martin & Servera X, vars syfte är att utveckla digitala tjänster som stärker Martin & Servera Restauranghandels position på marknaden. Nu presenteras det första experimentet – ett samarbete med Restauranglabbet för att testa hållbara lösningar för framtidens restaurang.
Publicerad 2019-10-21
Läs mer

Vänta kvar, din sida laddas.

Loader