Vi hanterar dina personuppgifter enligt allmänna dataskyddsförordningen.
Vi använder även cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda sajten accepterar du detta
Läs mer
Sociala medier är idag en av de absolut viktigaste marknadsföringskanalerna. Denna kurs fokuserar på vilka sociala medier du bör använda, hur du skapar relevant innehåll och hur du når ut till din målgrupp. Du får också lära dig mer om betald annonsering samt upphovsrätt och GDPR.
Sociala medier är idag en av de absolut viktigaste marknadsföringskanalerna. Denna kurs fokuserar på vilka sociala medier du bör använda, hur du skapar relevant innehåll och hur du når ut till din målgrupp. Du får också lära dig mer om betald annonsering samt upphovsrätt och GDPR.
Denna kurs inleds med en grundläggande översikt av dagens digitala landskap. Vi går igenom vilka av alla sociala medier vi bör använda, och fokus kommer att ligga på Instagram, Facebook och LinkedIn.
Under dagen får du information om hur vi blir relevanta och hur vi kan kommunicera i våra sociala medier. Vi går också igenom betalad annonsering, och tar ett exempel på hur vi kan nå ut till en specifik målgrupp med hjälp av att annonsera på Instagram.
Under dagen kommer vi beröra lagar och riktlinjer när vi arbetar med influencers, samt kolla på både upphovsrätt och GDPR.
Kursen vänder sig till dig som idag har sociala medier men nu vill börja arbeta mer strategiskt för nå dina målgrupper i digitala kanaler.
Kursinnehåll
Det digitala landskapet idag
Definiera dina målgrupper
Kanalval och publiceringsfrekvens
Vilket innehåll kan vi arbeta med
Idéer för en publiceringskalender
Text, bild & tonalitet
Optimera ditt företags Facebooksida
Instagram, Instagram Stories, Höjdpunkter
Hur kan vi besvara frågor och kommentarer?
Hur kan jag annonsera på Facebook & Instagram
Hur kan jag på bästa sätt nyttja LinkedIn för mitt företag?
Kännedom om influencer-marketing, marknadslagen, upphovsrätt och GDPR
Kursledare: Anne-Lie Lokko
Anne-Lie Lokko har arbetat med att hjälpa företag och organisationer att använda sociala medier i många år. Hennes passion är att bygga värde i kommunikation och att hjälpa organisationer ta fram strategier för att anpassa rätt innehåll till rätt målgrupper vid rätt tidpunkt.
Streamad utbildning - så här gör du:
Utbildningen görs online via ett videokonferensprogram som du får en länk till någon dag innan kursen startar. Vi börjar kursen med att gå igenom de olika funktionerna i programmet. I det virtuella mötesrummet kommer du kunna följa utbildningen, höra kursledaren och själv kunna ställa frågor under dagen.
Klicka på länken strax innan kursen är avsedd att börja och följ instruktionerna som följer.
När du loggar in hamnar du i ett väntrum till kursen startar.
Se till att du inte har ljudet avslaget så du hör och ser kursledaren när kursen sätter igång.
Du genomför utbildningen bäst via din dator men även mobil och surfplatta kan användas.
Det här behöver du för att vara med på en streamad utbildning:
Dator
Internetuppkoppling
En epostadress
En miljö där du kan lyssna ostört, gärna med hörlurar.
Fler streamade utbildningar
GastroMerit
Streamade utbildningar
Nu har du möjlighet att genomföra flera av våra populära lärarledda utbildningar som streamade utbildningar, där du medverkar i utbildningen via din egen dator och en videolänk.