Din order- & leveranskalender
= vald leveransdag
= tillgänglig leveransdag
= beställning lagd
Välj datum för inventering/prisberäkning

background
GastroMerit

Nyhet! Kundbemötande och merförsäljning för dig i butik

Kursinformation

Längd: En heldag

Pris: 2950 kr exkl moms
Boka

Stockholm   28/5 2019
Alla som arbetar i butik är säljare, men vad är egentligen försäljning och vad krävs av mig som säljer till kunderna? Här får du lära dig om försäljning, merförsäljning och hur du blir en både trygg och proaktiv säljare.

Denna utbildning handlar om försäljning och merförsäljning med fokus på  färsvaruavdelning/manuell avdelning. Detta kan vara en delikatess-, fisk- eller frukt & grönt-avdelning.

Vi kommer att besvara frågorna; vad är ett bra möte och vad är förväntan hos kunderna i mötet med dig? Under kursdagen kommer vi också att planera och sätta mål på vår egen försäljning samt träna på att sälja. Du kommer dessutom att få verktyg med dig som gör att du själv kan planera och genomföra din försäljning.

Kursen vänder sig till dig som arbetar i butik på en manuell avdelning eller på en annan färskvaruavdelning. Gärna med någon form av ansvarsområde. Den innehåller både praktiska moment och teoretiska genomgångar och kommer att göra dig till en tryggare och mer proaktiv säljare.

Kursinnehåll

  • Vad vill kunden ha?
  • Vad är försäljning och vad ska man tänka på för att lyckas?
  • Att styra och äga din försäljning, sätta mål och uppnå dem.
  • Från kundmöte till gästmöte, vad är skillnaden och vad krävs av dig?

Kursledare: Tina Scherman

Tina Scherman är utbildad kock och har arbetat många år i butik och restaurang. Hon är nu koncept- och produktutvecklare med inriktning på företag inom restaurang- och livsmedelsbranschen. Tina har tidigare haft jobb och uppdrag som färskvaruansvarig på NK Saluhall, projektledare på ICA samt varit konceptutvecklare inom frukost, sortiment och service till bland annat Vingresor, Urban Deli och många fler.
Läs mer

Vänta kvar, din sida laddas.

Loader