Din order- & leveranskalender
= vald leveransdag
= tillgänglig leveransdag
= beställning lagd
Välj datum för inventering/prisberäkning

background

Returer av pant

Du kan returnera pant med våra chaufförer. Här ser du hur du går tillväga.

Returhantering av SRS-backar, röda och blå returglasbackar

För dessa returer behöver du inte anmäla hämtning i förväg utan chauffören noterar returnerat antal på transportsedeln.

Returhantering av kolsyretuber och ölfat

För dessa returer krävs att du kontaktar kundtjänst via e-handel, e-post eller telefon. Chauffören har med sig en retursedel vid nästkommande leverans.

Returhantering av PET-flaskor och aluminiumburkar

Vid retur av PET-flaskor och aluminiumburkar behöver du som kund vara registrerad hos Returpack, då får du etiketter som ska klistras på de säckar som returneras med Martin & Serveras chaufför. Returpack krediterar sedan dig som kund.

PET-flaskor respektive aluminiumburkar ska packas i separata säckar. Detta för att aluminiumburkar inte brukar vara helt tomma och etiketterna på PET-flaskor kan falla bort och då kan de inte krediteras.

Kontaktuppgifter:
Returpack i Norrköping:
Telefon: 011- 19 19 80
E-post: kundtjanst@returpack.se

Tänk på att all pant ska vara i så gott skick som möjligt

  • Panten ska i första hand lämnas direkt till chauffören, annars på överenskommet ställe. Ställ pantreturerna i burar, sorterade efter sort (SRS-backar, röda backar, blå backar).
  • Märk upp panten noga om du delar varumottagning med andra kunder och aktörer så att vi vet vem returen tillhör.
  • När pantretur skickats till Martin & Servera görs en kreditering inom 1 - 2 veckor. Skulle något inte stämma är det viktigt att du kontaktar kundtjänst så snart som möjligt så hjälper de till.

Har du frågor om returhantering?

Kontakta gärna vår kundtjänst! Kontaktuppgifter till din kundtjänstkontakt hittar du på vår hemsida eller på din följesedel.

Läs mer

Hjälp

Kontakt & hjälp

Här på våra kontakt- och hjälpsidor hittar du bland annat kontaktuppgifter till kundtjänst, våra lager och säljkontor. Är chatten öppen kan du ställa en fråga till oss direkt. Det går även bra att kontakta oss via formuläret här på sidan.
Hjälp

Vi hjälper dig om något blivit fel

Har din leverans uteblivit? Saknar du något från din beställning? Välkommen att kontakta vår kundtjänst. Vi finns över hela landet och hjälper dig med reklamation och felanmälningar.

Läs mer

Vänta kvar, din sida laddas.

Loader