Din order- & leveranskalender
Välj datum för inventering/prisberäkning

GastroMerit

Diplomerad Restaurant Manager

Kursinformation

Längd: 14 heldagar inklusive examination

Pris: 41 900 kr exkl moms
Boka

Kurstillfällen

21/1 2019 Nästa kursstart
28/1
4/2
18-19/2
4/3
11-12/3
25/3
1/4
8/4
15/4
29/4 
27/5 Eximination



Tid:
 09.00–17.00
Plats: GastroMerit, Årsta

Fakturerings- och avbokningsregler


Tips!
Gå gärna kursen Grunderna i Excel om du inte har några förkunskaper i Excel sedan innan.

Inspiration

Restaurant Manager - Utbildningen som rustar ledare

Martin & Serveras Restaurant Manager-utbildning vänder sig till den som vill få tid och möjlighet att utvecklas i sitt ledarskap. Här får kursdeltagarna ökad kunskap i form av teorier, modeller och verktyg för att driva en lönsam och effektiv restaurangverksamhet. En av dem som gått utbildningen är Klas Lindberg, årets kock 2012 och egenföretagare med bred erfarenhet av restaurangbranschen i Sverige och utomlands.
Inspiration

Med ny kompetens är Patrik redo för nästa utmaning

Kompetens- och vidareutveckling blir allt viktigare inom hotell- och restaurangbranschen. ”Det kan ge en både ekonomisk och energimässig kick till företaget”, säger Patrik Fredriksson, som nu går en av GastroMerits utbildningar.
Med vår diplomerade utbildning till Restaurant Manager får du kunskap och verktyg för hur du driver en framgångsrik restaurangverk­samhet. Kursen vänder sig till dig som är, eller vill bli krögare, till restaurangchefer, köksmästare eller dig som har personalansvar och annan ledarroll.

Om utbildningen

Diplomutbildningen Restaurant Manager sträcker sig över en termin och 13 tillfällen, där teori och föreläsningar blandas med grupparbeten och inlämningsuppgifter.

Syftet med utbildningen är att ge dig ökad kunskap i form av teorier, modeller och verktyg för att driva en lönsam och effektiv restaurangverksamhet. Verktyg och kunskap som lyfter dig en nivå, så att du kan se verksamheten som en helhet.

Den röda tråden blir en verksamhetsplan där du arbetar med din egen verksamhet. På examinationsdagen presenterar du en plan över förändringarna som är viktiga för att fortsätta utvecklas och bli ett mer lönsamt företag. Förutom det egna arbetet avslutas varje kursblock med en reflektionsuppgift som du i grupp diskuterar och lämnar in. Samtliga kursledare är aktiva och verksamma inom sitt branschområde och besitter den kompetens och erfarenhet som krävs för att du ska höja dina kunskaper om hur man driver en framgångrik restaurangverksamhet.

Kursledare

Kursledare, från vänster: Mikael Olsmar, Rikard Lindqvist, Björn Salomonsson, Eva Hamboldt, Sabina Nordström och Ann-Sofie Krol.

Kursämnen

Affären

Här arbetar vi med affärsidé, affärsplan och strategiskt målarbete.

Ekonomi

Grunderna i ekonomi, resultat och balansräkning, bokföring, årsbokslut, nyckeltalsberäkning och budgetering är några av de ämnen som vi går igenom.

Ledarskap

Hur olika ledarskapsstilar möjliggör maximal effektivitet och lönsamhet i en verksamhet och dess arbetslag, samt skapar välmående och motivation hos medarbetare.

Marknadsföring

Vad är marknadsföring och hur bygger jag mitt varumärke? Vad är varumärkesinformation och vad är en kommunikationsplan? Svaret får du under kursdagarna.

Strategisk försäljning

För att lyckas med försäljning krävs ett aktivt engagemang, kommunikation och professionellt bemötande.

Service och värdskap

Att genom teoretiska verktyg kunna genomföra praktiska och konkreta kvalitetslyft i verksamheten. Skapa en servicenivå och ett värdskap som genomsyrar hela verksamheten.

Arbetsrätt och schemaläggning

Lär dig mer om hur du kan anpassa din bemanning till verksamhetens varierande behov. Kursen innehåller en genomgång av lagar och regler som påverkar arbetstid och schemaläggning.

Sagt om utbildningen

"Jag är oerhört glad att jag gick Restaurant Manager hos GastroMerit. Jag har jobbat i branschen i över 20 år och utbildningen har hjälpt mig att att definiera min yrkesroll som krögare. Tack vare utbildningen fick jag ett annat helhetsperspektiv, ser nya möjligheter, jobbar bättre med personalfrågor och gruppdynamik. Kursen gav mig även verktyg för att skapa smarta kundpaket och göra strategiska planer", berättar Nenad Egic, ägare av Isola Bella i Visby.

Kontakta oss

Har du frågor om utbildningen Restaurant Manager? Fyll i formuläret nedan så återkommer vi till dig med mer information och svar på dina frågor.

Läs mer

Vänta kvar, din sida laddas.

Loader