Din order- & leveranskalender
= vald leveransdag
= tillgänglig leveransdag
= beställning lagd
Välj datum för inventering/prisberäkning

background
Sortiment

Rädda varor med utförsäljningslistan

I utförsäljningslistan presenterar vi artiklar som av någon anledning inte kan säljas till ordinarie pris. Det handlar om artiklar med kort datum eller skadad kartong till exempel.
Vi arbetar ständigt för att effektivisera våra processer och som ytterligare ett steg i vårt arbete mot att minska svinnet i livsmedelskedjan har vi nu tagit fram utförsäljningslistan. Artiklarna som finns att beställa är nära sitt bäst före-datum eller har små skönhetsfel, men är fortfarande fullt dugliga.

Utförsäljningslistan når du på två sätt när du har loggat in i e-handeln; antingen via genvägen Artiklar på utförsäljning på startsidan eller genom att klicka på ikonen för inköpslistor och vidare till listan Artiklar på utförsäljning.

Bäst före-datum och sista förbrukningsdag

På artiklarna i utförsäljningslistan kan du på produktkortet se artiklarnas bäst före-datum alternativt sista förbrukningsdag.

Skillnaden mellan bäst före-datum och sista förbrukningsdag är att ett bäst före-datum innebär att artikeln kan vara fullt ätbar trots att datumet har passerat.

Sista förbrukningsdag däremot innebär att artikeln kanske inte längre är säker att förtäras och får därför inte säljas. Om en artikel du beställt har passerat sin sista förbrukningsdag när det är dags för din leverans, så kommer artikeln att restas av oss.

Artikelinformation

För att du tydligt ska kunna se vilka artiklar som är på utförsäljning har vi märkt de artiklarna med ett rött U. Märkningen är synlig intill artikeln genom hela ditt köp.

På varje artikel i utförsäljningslistan kan du se varans bäst före-datum alternativt sista förbrukningsdag, hur mycket av varje artikel som finns i lager och när saldot senast uppdaterades. På vissa artiklar finns även ytterligare information, så som eventuella skönhetsfel, som blir synlig om du klickar på Visa information.

Returnera en artikel

Om din mottagna artikel inte skulle gå att använda, så kontakta kundtjänst. Kundtjänst avgör om artikeln ska returneras eller kasseras, därefter görs en kreditering.

Vi ersätter inte utförsäljningsartiklar med en annan artikel till samma pris.
Inspiration

Så här räddar du färskvaror med Karma-appen

Vill du börja rädda färskvaror från våra lager med Karma? På den här sidan hjälper vi dig att komma igång samt svarar på några av de frågor som kan tänkas dyka upp på vägen.
Hjälp

Kontakt & hjälp

Här på våra kontakt- och hjälpsidor hittar du bland annat kontaktuppgifter till kundtjänst, våra lager och säljkontor. Är chatten öppen kan du ställa en fråga till oss direkt. Det går även bra att kontakta oss via formuläret här på sidan.
Läs mer

Vänta kvar, din sida laddas.

Loader