Din order- & leveranskalender
= vald leveransdag
= tillgänglig leveransdag
= beställning lagd
Välj datum för inventering/prisberäkning

background
GastroMerit

Värdskap, service och gästkommunikation

Logga in innan du trycker på boka för att betala med faktura.

Kursinformation

Något gick fel när kurserna hämtades.
Att arbeta med värdskap och service på hotell och restaurang, kan vara det roligaste som finns! Den här kursen vänder sig till dig som arbetar med service inom hotell och restaurang.
Inspirationsdagen är till för dig som vill hitta passion i teamet, gemensam vision för verksamheten och en service som gör att gästerna kommer tillbaka om och om igen. Nöjda gäster kommer tillbaka. Som medarbetare är du avgörande för att restaurangen eller hotellet du jobbar på ska lyckas. Gästen känner av om sammanhållningen i teamet är bra, det smittar av sig till gästerna som får en bra upplevelse vilket leder till merförsäljning. I den här kursen fokuserar vi på att sätta gästen i fokus, skapa kundnöjdhet och få kunderna att vilja komma tillbaka.

Kursens innehåll

  • Bli en stjärna på merförsäljning, hur rekommenderar du dryck till mat
  • Det bästa värdskapet
  • Var påläst om meny, dryckeslista och stället du jobbar på
  • Vikten av att vara en lagspelare. Respekt och sammanhållning
  • Yrkesstolthet och passion att brinna för det du gör
  • Kunskap leder till säkerhet som leder till arbetsglädje och det smittar av sig i teamet, hur du kan bidra som medarbetare
  • Ge det lilla extra, personlig och vänlig service från hjärtat
  • Hur skapar vi ambassadörer och återkommande gäster
  • Släpp aldrig en missnöjd gäst från din restaurang
  • Varför kommer inte vissa gäster tillbaka

Kursledare 

Anna Benediktsson är restaurangchef och sommelier på Sandhamns Seglarhotell. Hon har arbetat i ledande positioner inom restaurang och hotell i mer än 30 år vilket gör Anna till en självklar kursledare som vet vad som krävs för att leverera upplevelser utöver gästernas förväntan. Från att ha jobbat på kvarterskrog till finkrog, festvåningar till stora hotellkedjor och säsongskrog brinner Anna för att få ihop ett team som trivs och levererar tillsammans.

Se fler utbildningar

GastroMerit

Streamad utbildning - Ny som chef

Bra ledarskap är en förutsättning för att lyckas på kort och lång sikt, speciellt i hotell- och restaurangbranschen, där du konkurrerar om både gäster och personal. Här får du som är ny som chef de grundläggande ledarskapsverktyg som krävs för att du ska kunna leda en grupp effektivt, till exempel delegera och följa upp uppgifter, motivera och ge konstruktiv feedback. 
GastroMerit

Diplomerad kökschef

Stig in med självförtroende i framtidens kök - anmäl dig till GastroMerits diplomerande kökschefsutbildning. Ta dina kunskaper till en helt ny nivå inom restaurangbranschen.
GastroMerit

Planera event och catering: från idé till nöjd kund

Vill du lära dig att professionellt strukturera och genomföra varje steg av ett event – från kundmöte till fakturering? Då är den här kursen perfekt för dig.

Läs mer Läs mindre

Vänta kvar, din sida laddas.